Ο, τι και να πεί κανείς είναι λίγο. Αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα, στην ευρωπαϊκή Ελλάδα του 2024, ούτε στην Ουγκάντα… άν και η Ουγκάντα είναι ποιο κράτος από εμάς. Δυστυχώς.
Διαβάστε και θα καταλάβετε…
Ο υδράργυρος θα χτυπήσει κόκκινο σήμερα, όμως η δοκιμασία των προαγωγικών και Πανελλαδικών εξετάσεων θα συνεχιστεί, ακόμα και εν μέσω καύσωνα. Το υπουργείο αρκείται να δίνει οδηγίες, αδιαφορώντας αν μπορούν να εφαρμοστούν ή όχι, και πρακτικά μεταθέτει την ευθύνη στους καθηγητές αλλά και τους ίδιους τους γονείς.
Συστήνει «να χρησιμοποιηθούν, όπου υπάρχει δυνατότητα, σκιερές και δροσερές αίθουσες, καθώς και αίθουσες που διαθέτουν κλιματιστικά, ανεμιστήρες δαπέδου, όπου υπάρχουν».
Χαρακτηριστική ήταν η έκκληση που απηύθυνε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δημόσιου Λυκείου του Δήμου Αθηναίων προς «όλους τους γονείς, ειδικά της Γ΄ Λυκείου» με θέμα «Επείγον – Αναζήτηση Ανεμιστήρων».
Η πρόεδρος του συλλόγου έγραφε ότι «μόλις ενημερώθηκα από τον διευθυντή ότι για σήμερα που γράφουν Πανελλήνιες τα παιδιά, δεν υπάρχουν ανεμιστήρες για τις αίθουσες. Όσοι γονείς μπορούν να φέρουν έναν ανεμιστήρα δαπέδου για να βάλουμε σε κάποιες αίθουσες παρακαλώ επικοινωνήστε άμεσα μαζί μου ή με το σχολείο»
Τελικά μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε βρέθηκαν χρήματα, έστω την τελευταία στιγμή, και το σχολείο αγόρασε ανεμιστήρες, ως ένα ελάχιστο μέτρο ανακούφισης από τη ζέστη. Δεν είναι όλα τα σχολεία το ίδιο «τυχερά». Σε σχολική αίθουσα Γυμνασίου της Δυτικής Αθήνας που λειτούργησε ως εκλογικό κέντρο, και σήμερα λειτουργεί ως εξεταστικό, η δικαστική αντιπρόσωπος και τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής διαπίστωσαν με έκπληξη ότι όχι μόνο δεν υπάρχει ανεμιστήρας, αλλά δεν υπάρχον καν πρίζες! Πώς θα μεριμνήσουν άραγε γονείς και καθηγητές σε αυτή την περίπτωση; Μήπως να βάλουν ανεμιστηράκια με μπαταρία;
Κατά τα άλλα το υπουργείο συστήνει «να υπάρχει ευχέρεια στη διάθεση νερών και χυμών στους μαθητές/ μαθήτριες, με μέριμνα κυρίως των Σχολικών Επιτροπών». Με άλλα λόγια το υπουργείο πετάει το μπαλάκι σε γονείς και καθηγητές ακόμα και για τα στοιχειώδη, όπως το να μην υποφέρουν τα παιδιά από το μαρτύριο της δίψας.
