Τε. Φεβ 28th, 2024

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που παραλείπουν να καταναλώσουν την ποσότητα νερού την οποία χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα για να παραμείνει ενυδατωμένο αλλά και να έχει την ενέργεια να  σταθεί δίπλα μας στην απαιτητική καθημερινότητά.

Το νερό αποτελεί το πολυτιμότερο αγαθό για την επιβίωσή μας έτσι ώστε να απολαμβάνουμε τη ζωή καθημερινά. Χωρίς αυτό οι άνθρωποι μπορούν να επιβιώσουν μόνο για μερικές ημέρες. Το νερό αποτελεί το 75% του σωματικού βάρους στα βρέφη, και στους ηλικιωμένους ως το 55%. Ο οργανισμός μας μπορεί να ενυδατωθεί, όχι μόνο από το τρεχούμενο νερό της βρύσης, αλλά και από τρόφιμα που το περιέχουν όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά κ.α.

Σε Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ελλάδα, η πρόσληψη του μέσω τρόφιμων είναι υψηλότερη, καθώς το διατροφικό μας πλάνο θα μπορούσαμε να πούμε πως βοηθάει περισσότερο από χώρες άλλων ηπείρων.

Η έλλειψη κατανάλωσης νερού μπορεί να οδηγήσει στην αφυδάτωση. Η αφυδάτωση όσο απλή και ασήμαντη αν ακούγεται, αν δεν ληφθεί υπόψη και δεν ενυδατώσουμε σύντομα τον οργανισμό μας, επιφέρει μια σειρά από επιπτώσεις. Σύμφωνα με τον Popkin, ερευνητή διατροφής και παχυσαρκίας στις Η.Π.Α, η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει:

  • Σωματική απόδοση
  • Γνωστική απόδοση
  • Άνοια (κυρίως σε ηλικιωμένους)
  • Γαστρεντερική λειτουργία
  • Λειτουργία των νεφρών
  • Καρδιακή λειτουργία και αίμα
  • Πονοκέφαλος
  • Επιπτώσεις στο δέρμα

Πως θα καταλάβουμε αν έχουμε αφυδατωθεί;

Το πρώτο σημάδι αφυδάτωσης είναι το χρώμα των ούρων, αν τα ούρα σου είναι κίτρινα τότε μάλλον θα πρέπει να καταναλώσεις περισσότερο νερό. Το δεύτερο σημάδι είναι αν διψάς. Πρέπει να γνωρίζεις ότι, την στιγμή που νιώθεις ότι θες να πιείς νερό, τότε έχεις αφυδατωθεί ήδη σε αρκετά υψηλό βαθμό. Αυτά είναι δύο από τα πιο συνηθισμένα σημάδια που παρατηρούνται και σε παροτρύνουν να ξεκινήσεις να πίνεις περισσότερο νερό!

Οφέλη κατανάλωσης νερού

Η συστηματική κατανάλωση νερού μπορεί να σου προκαλέσει αρκετά οφέλη στην φυσιολογία και να αποτρέψει κάποιες από τις επιπτώσεις της αφυδάτωσης που προαναφέρθηκαν. Ειδικότερα, σε ενυδατώνει, προστατεύει τους ιστούς, τις αρθρώσεις και του τένοντες, βοηθά να απομακρύνει τα απόβλητα του σώματος, βοηθά στην πέψη, αυξάνει την συγκέντρωση και τις γνωστικές λειτουργίες, καταπολεμά τον πονοκέφαλο και τέλος βελτιώνει την λειτουργία των νεφρών, της καρδιάς και του αίματος.