Το ποσό των 6.000.000 ευρώ θα διαθέσουν δωρεάν σε μορφή τηλεοπτικού χρόνου οι ιδιωτικοί ενημερωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί και η ΕΡΤ για την προβολή των κομμάτων στις εκλογές της 21ης Μαϊου. Επιπλέον οι δύο συνδρομητικές πλατφόρμες Cosmote TV και Nova θα διαθέσουν συνολικά 250.000 ευρώ ως τηλεοπτικό χρόνο. Ποσοστό 50% από τηλεοπτικά δίκτυα διατίθεται δωρεάν στα κόμματα που συμμετείχαν στη Βουλή, όπως προέκυψαν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, ποσοστό 30% στα κόμματα και τους συνασπισμούς κομμάτων που μετείχαν στις ευρωεκλογές του Μαϊου 2019 και το υπόλοιπο 20% στα κόμματα που θα λάβουν μέρος στις εκλογές της 21ης Μαϊου 2023. Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 29 Απριλίου 2023, τα κόμματα που θα έχουν δωρεάν τηλεοπτικό χρόνο, είναι η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα αλλαγής, το ΚΚΕ, το Μέρα25- η Ελληνική Λύση- Κυριάκος Βελόπουλος. Ο χρόνος που θα λάβουν αντιστοιχεί σε συνολικά 6.000.000 ευρώ. Επιπλέον θα δοθεί χρόνος που αντιστοιχεί σε 250.000 ευρώ, στο ΜΕΡΑ 25 και στην Πλεύση Ελευθερίας αναλογικό της εκπροσώπησής του στις ευρωεκλογές. Το Mega θα διαθέσει για τη μετάδοση των μηνυμάτων των κομμάτων, το 17,91% του χρόνου του, ο Alpha το 17,24%, ο ΣΚΑΪ 16,05%, ο ΑΝΤ1 15,65%, το Star 12,86%, το Open 7,29% και η ΕΡΤ (ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ3) το 13%, η Cosmote TV το 50% και η Nova επίσης το 50%.
Η επόμενη ημέρα στο Open…
Ο ιδιοκτήτης του καναλιού και του ΠΑΟΚ δεν έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά του όσον αφορά τις προθέσεις του για την επιχειρηματική του παρουσία στην Ελλάδα. Όπως αναφέρουν οι typologies.gr, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021, οι ορκωτοί ελεγκτές σημείωναν πως «το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας του Open στις 31/12/2021 κατέστη μικρότερο από το ήμισυ του μετοχικού κεφαλαίου και συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 119 του ν. 4548/2018». Εντός του 2022 υπήρξαν δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Συγκεκριμένα, στις 24/6/2022, έπειτα από απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του μετόχου της εταιρείας, αυξήθηκε το μετοχικό κεφάλαιο κατά 40.675,78 ευρώ και με την από 26/9/2022 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του μετόχου της εταιρείας το μετοχικό κεφάλαιο αυξήθηκε κατά 32.778,04, ευρώ φτάνοντας τα 17.000.087,72 ευρώ. Η εταιρεία το 2021 είχε κύκλο εργασιών 25.153.594 ευρώ και ζημίες 20.788.279 ευρώ. Το 2020 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν 23.309.435 και οι ζημίες προ φόρων 26.685.306 ευρώ. Σταθερό σημείο αναφοράς παραμένει ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος και ο ενημερωτικός τομέας για το Open, με τον σταθμό να διαχειρίζεται με επάρκεια την αιφνιδιαστική φυγή της Πόπης Τσαπανίδου από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού, καθώς ανέλαβε τη θέση της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πληροφορίες για την αντικατάσταση της Χρύσας Μασούρου στη Διεύθυνση Προγράμματος, ούτε έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία για την ανανέωση της σειράς «Έρωτας Φυγάς», που αποτελεί τον έτερο πυλώνα του Open. Ο προϋπολογισμός της σειράς κυμαίνεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, στα 7 εκατ. ευρώ και παραγωγός εταιρεία είναι οι Αργοναύτες.
Σε πτώση εφημερίδες και περιοδικά
Μεγάλη πτώση σημείωσαν το 2022 οι πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας “Ημερήσιου και Περιοδικού Τύπου” της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Ειδικότερα, κατά το έτος 2022, σε σχέση με το έτος 2021, παρατηρείται μείωση στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων κατά 14,1%, καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες, με εξαίρεση τις εβδομαδιαίες αθλητικές, στις οποίες παρατηρείται αύξηση κατά 5,7%. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το έτος 2020, παρατηρείται μείωση κατά 4,1% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων. Κατά το έτος 2022, σε σχέση με το έτος 2021, παρατηρείται μείωση κατά 18,9% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες περιοδικών. Όσον αφορά στις κατηγορίες με το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων, οι σημαντικότερες μειώσεις παρατηρούνται στις πωλήσεις των τηλεοπτικών περιοδικών και των λοιπών περιοδικών, κατά 11,1% και 22,5% αντίστοιχα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 σε σχέση με το 2020, παρατηρείται αύξηση κατά 3% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών.
Νέα πρακτική από το ΕΣΡ
Με δεδομένη τη λήξη της θητείας των επτά εκ των εννιά μελών της από τις 24 Νοεμβρίου 2022, η Αρχή, εν όψει των εκλογών της 21ης Μαΐου 2023, δημοσίευσε ερωτήσεις και απαντήσεις για τις εκλογές του 2019. Ωστόσο, σε άλλες αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια», χωρίς να εξηγεί τον λόγο, δεν δημοσίευσε τα τμήματα εκείνα που αφορούν τα πραγματικά περιστατικά βάσει των οποίων επιβλήθηκαν οι κυρώσεις. Επιπλέον, κόντρα στο πνεύμα των αποφάσεων του ΣτΕ, δεν δημοσιεύει ποια μέλη ψήφισαν και τι στις συνεδριάσεις της Αρχής.
Με απευθείας ανάθεση
Η ΕΡΤ προχώρησε στην απευθείας ανάθεση, ποσού 30.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, στην εταιρεία Communications Effect για υπηρεσίες διαφημιστικής προβολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το TikTok, το Instagram και το YouTube. Αντιθέτως, η ΕΡΤ εξαιρεί το ελληνικό διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες από την προβολή της.
Πτώση του Netflix
Περισσότερους από ένα εκατομμύριο χρήστες στην Ισπανία τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, έχασε το Netflix σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar, μετά την προσπάθεια περιορισμού της κοινής χρήσης κωδικού πρόσβασης . Στις αρχές Φεβρουαρίου, το Netflix εισήγαγε μια μηνιαία χρέωση 5,99 ευρώ (6,57 δολ.) για τους χρήστες στην Ισπανία που μοιράστηκαν τα στοιχεία σύνδεσής τους με άλλο νοικοκυριό και εισήγαγαν τεχνικά μέτρα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας κοινής χρήσης. Μετά την κίνηση αυτή η συνδρομητική βάση μειώθηκε άνω του ενός εκατομμυρίου, τα δύο τρίτα των οποίων χρησιμοποιούσαν τον κωδικό πρόσβασης κάποιου άλλου χρήστη, σύμφωνα με την έρευνα του Kantar.
Κοινό exit poll καναλιών στις 21 Μαϊου
Κοινό exit poll ιδιωτικών καναλιών και ΕΡΤ και στην εκλογική αναμέτρηση της 21ης Μαϊου. Την υπηρεσία θα παρέχουν οι εταιρείες ALCO, MARC, METRON ANALYSIS, MRB HELLAS A.E. και GPO και το κόστος για την ΕΡΤ ανέρχεται 21.500,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Η Wiener Zeitung παύει να τυπώνεται καθημερινά έπειτα από 320 χρόνια!
Tο κοινοβούλιο της Αυστρίας αποφάσισε να ανασταλεί η καθημερινή έντυπη έκδοση μιας από τις παλιότερες εφημερίδες στον κόσμο, της Wiener Zeitung. Η δημόσια εφημερίδα θα μετατραπεί σε ψηφιακό μέσο, σχολή δημοσιογραφίας και πρακτορείο διανομής ειδησεογραφικού περιεχομένου σε δημόσιους οργανισμούς. Παρά τις έντονες επικρίσεις δημοσιογράφων, καλλιτεχνών και κομμάτων της αντιπολίτευσης, ο κυβερνητικός συνασπισμός συντηρητικών-πρασίνων αποφάσισε πως η εφημερίδα, η οποία κυκλοφορεί σε έντυπη μορφή για 320 χρόνια, στο εξής θα τυπώνει μόνο ένα φύλλο τον μήνα. Η Βίνερ Τσάιτουνγκ (η «Ημερήσια εφημερίδα της Βιέννης») ιδρύθηκε το 1703. Αρχικά ονομαζόταν Wiennerisches Diarium («Ημερολόγιο της Βιέννης»). Σήμερα η εφημερίδα, γνωστή για τη δημοσιογραφική ποιότητά της και τις πολιτικά ανεξάρτητες απόψεις της, έχει ημερήσια κυκλοφορία μόλις 8.000 φύλλων και χρηματοδοτείται κυρίως χάρη σε διαφημιστικές καταχωρίσεις και αγγελίες. «Έχει περισσότερους αναγνώστες που έχουν πατήσει τα ενενήντα, παρά κάτω από τα τριάντα», επιχειρηματολόγησε η Σουζάνε Ράαμπ, υπουργός Οικογένειας και Μέσων Ενημέρωσης του συντηρητικού Κόμματος του Λαού της Αυστρίας (ÖVP). Η νομπελίστρια αυστριακή συγγραφέας Ελφρίντε Γέλινεκ και ο καλλιτέχνης Αντρέ Χέλερ πρωτοστάτησαν σε επιτροπή υποστήριξης που κατέβαλε προσπάθεια για να σωθεί η έντυπη έκδοση της εφημερίδας. Η αντιπολίτευση κατήγγειλε την κίνηση της κυβέρνησης, τονίζοντας πως αποτελεί πλήγμα για την ενημέρωση και τα μέσα ενημέρωσης στην Αυστρία. Πρόκειται για πολιτική απόφαση-«ντροπή» τόσο από τη σκοπιά της πολιτικής για τα μέσα ενημέρωσης, όσο και από αυτήν της πολιτικής για τον πολιτισμό, στηλίτευσε ο υπαρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPÖ), ο Γιέργκ Λάιχτφριντ.
Το Netflix θα επενδύσει $2,5 δισ. σε νοτιοκορεατικό περιεχόμενο
Το Netflix θα επενδύσει 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε νοτιοκορεατικό περιεχόμενο εντός της επόμενης τετραετίας, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας συνδρομητικής πλατφόρμας του κόσμου, Τεντ Σαράντος, έπειτα από συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Νότιας Κορέας, Γιουν Σουκ Γεόλ, στην Ουάσινγκτον. Η Νότια Κορέα εδραίωσε τον ρόλο της ως παγκόσμια πολιτιστική υπερδύναμη τα τελευταία χρόνια χάρη–εν μέρει–στην τεράστια επιτυχία της βραβευμένης με Όσκαρ ταινίας “Παράσιτα” και της σειράς του Netflix “Squid Game”. “Το Netflix με χαρά επιβεβαιώνει ότι θα επενδύσουμε 2,5 δισ δολάρια στην Κορέα, κάτι που θα περιλαμβάνει και τη δημιουργία κορεατικών σειρών, ταινιών και εκπομπών χωρίς σενάριο μέσα στην επόμενη τετραετία”, ανέφερε ο κ. Σαράντος. “Το επενδυτικό σχέδιο είναι διπλάσιο από το συνολικό ποσό που το Netflix έχει επενδύσει στην κορεατική αγορά από τότε που ξεκίνησε η υπηρεσία στην Κορέα το 2016”, πρόσθεσε. Όπως είπε ο Σαράντος, το Netflix έχει “μεγάλη εμπιστοσύνη” στη νοτιοκορετική βιομηχανία πολιτιστικού περιεχομένου ότι θα συνεχίσει να αφηγείται ωραίες ιστορίες, αναφέροντας παγκόσμιες επιτυχίες όπως το “The Glory” (“Δόξα”) και το ριάλιτι σόου “Physical 100”. “Είναι απίστευτο ότι η αγάπη προς τις κορεατικές σειρές έχει οδηγήσει σε ένα ευρύτερο ενδιαφέρον για την Κορέα χάρη στις συνασπαστικές ιστορίες των Κορεατών δημιουργών. Οι ιστορίες τους βρίσκονται σήμερα στην καρδιά του παγκόσμιου πολιτιστικού πνεύματος των καιρών”, σχολίασε ο Σαράντος.