Σα. Ιούλ 13th, 2024

Eνώ το θέμα αλλαγής ιδιοκτησίας του Open παραμένει ανοιχτό – παρά τις διαβεβαιώσεις του Ιβάν Σαββίδη ότι δεν προτίθεται να πουλήσει, επιθετικά κινείται ο όμιλος United, που ελέγχεται από τον Σέρβο επιχειρηματία Ντράγκαν Τσόλακ και ανήκει στο ευρύτερο σχήμα του επενδυτικού γκρουπ BCP, του οποίου ηγείται ο Νίκος Σταθόπουλος. Μετά την εξαγορά των Forthnet/NOVA και Wind και τη δημιουργία της νέας Nova, ο όμιλος United/BCP που κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των ηλεκτρονικών media στην νοτιοανατολική και κεντρική Ευρώπη, επιδιώκει να αποκτήσει ισχυρή παρουσία και στην ελληνική αγορά ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Εχοντας εξαγοράσει ήδη το 50% του Alpha TV από την Motor Oil, επιδιώκει τώρα να αποκτήσει και το υπόλοιπο 50%, ώστε να καταστεί αποκλειστικός μέτοχος και να προχωρήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη-επέκταση, χωρίς τις δεσμεύσεις που του δημιουργεί η “συγκατοίκηση”  με τον όμιλο Βαρδινογιάννη. Η “δύναμη πυρός” του ενισχύεται με τη συμμετοχή στο επενδυτικό σχήμα του Βούλγαρος πολυεκατομμυριούχου Σπας Ρούσεφ, ο οποίος έχει αγοράσει το εξοχικό-«παλάτι» του πρώην βασιλιά Κωνσταντίνου στο Πόρτο Χέλι.Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές του πολιτικού (και όχι του επιχειρηματικού) ρεπορτάζ, οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα με την επίτευξη συμφωνίας, που θα περιλαμβάνει τίμημα της τάξεως των 55 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι για την εξαγορά του πρώτου50% η United/BCP κατέβαλε 41,5 εκατ. ευρώ. Αν η Motor Oil πουλήσει και το υπόλοιπο 50% συγκεντρώνοντας συνολικό τίμημα τουλάχιστον 95 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Βαρδινογιάννη θα έχει αποκομίσει μεγάλο κέρδος από το παλιό deal του με τον εκλιπόντα Δημ. Κοντομηνά.

Οι δημοσιογράφοι που εξελέγησαν

Ο «γερόλυκος» της πολιτικής και της δημοσιογραφίας Θεόδωρος Ρουσόπουλος, πρώην υπουργός Τύπου της Κυβέρνησης Καραμανλή, η αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Άρια Αγάτσα, η Φωτεινή Πιπιλή, ο Γιάννης Λοβέρδος, ο Σίμος Κεδίκογλου, ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, η Άννα Καραμανλή και η Σοφία Βούλτεψη είναι ορισμένοι από τους δημοσιογράφους που εξελέγησαν με τη ΝΔ. Στη νέα Βουλή θα βρίσκονται με το κυβερνών κόμμα και οι Γιάννης Ανδριανός, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Μακάριος Λαζαρίδης, Μάξιμος Χαρακόπουλος, Χρήστος Μπουκώρος και Δημήτρης Βενιέρης – Βελόπουλος. Με τον ΣΥΡΙΖΑ εξελέγησαν η Πόπη Τσαπανίδου, η Έλενα Ακρίτα, ο Γιώργος Καραμέρος και η Ράνια Θρασκιά. Η δημοσιογράφος Λιάνα Κανέλλη, εξελέγη βουλευτής με το ΚΚΕ όπως και η Σεμίνα Διγενή.

Ο Αντώνης Μάτσος επικεφαλής τηςκοινής εταιρείας Μαρινάκη-Κυριακού

Ο Αντώνης Μάτσος αναλαμβάνει επικεφαλής της Oscar Productions της κοινής εταιρείας του ΑΝΤΕΝΝΑ TV και της Άλτερ Έγκο ΜΜΕ.  Στη νέα εταιρεία θα μεταφερθεί όλο το  προσωπικό που εργάζεται στην ΑΝΤΕΝΝΑ STUDIOS και στην  εταιρεία παραγωγής RED Productions. Πληροφορίες αναφέρουν επίκειται αποχώρηση δύο ανώτατων στελεχών που είχαν ηγετικές θέσεις, στο τμήμα των παραγωγών του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ.

Πολυετείς συμφωνίες και ελεύθερη τηλεόραση από τη Nova

Το μυστικό της United Media είναι οι πολυετείς συμφωνίες και η σταδιακή διείσδυση στην αγορά της ελεύθερης τηλεόρασης μέσα από τη συμφωνία στρατηγικής συμμαχίας με τον Όμιλο Βαρδινογιάννη. H επόμενη ημέρα όσον αφορά τη Nova είναι σε άμεση συνάρτηση με τις πολιτικές εξελίξεις στη Σερβία και το εκλογικό αποτέλεσμα στην Ελλάδα, που θα φανερώσει και την είσοδό της στην ελεύθερη τηλεόραση (Alpha και Star), υπό την αίρεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η United Media έχει συμφωνία οκτώ ετών για τη μετάδοση των αγώνων του UEFA Nations League, η οποία ήδη υλοποιείται (2022, 2024, 2026), και ο Alpha τα δικαιώματα των προκριματικών αγώνων της Εθνικής Ελλάδος για τέσσερα χρόνια (2022 – 2026). Επιπλέον, η United Media έχει τα δικαιώματα του UEFA Nations League Finals (2023, 2025, 2027), συμπεριλαμβανομένων και των αγώνων της Εθνικής Ελλάδος. Ο Alpha, για την ίδια διοργάνωση, έχει τα δικαιώματα της Εθνικής για τα έτη 2023 και 2025. Επιπλέον, η United Media έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των προκριματικών αγώνωντων Euro 2024 και 2028 αλλά και του FIFA World Cup 2026, όπως και τωνδιεθνών φιλικών αναμετρήσεων μεταξύ εθνικών ομάδων. Στο ελληνικό πρωτάθλημα, η Nova έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων του ΠΑΟΚ του Ιβάν Σαββίδη (Open), με τον οποίο θα ήθελε, για μια σειρά από λόγους, να συνεχίσει τη συνεργασία της. Η πλέον σημαντική κίνηση της United Media ήταν η επαναφορά της Premier League στη Nova, από τον Αύγουστο 2022 και για έξι σεζόν. Από τη συνδρομητική πλατφόρμα μεταδίδονται και οι αγώνες των πρωταθλημάτων La Liga και La Liga 2, όπως των Bundesliga 1 και Bundesliga 2. Τέλος, η Nova ανανέωσε για πέντε ακόμα έτη τη συνεργασία της με τη Euroleague και θα προβάλει τους αγώνες της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης μπάσκετ (και του Eurocup) μέχρι και το 2029.

ΕΚΟΜΕ: Έσοδα 59 εκατ. ευρώ από εκταμιεύσεις

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός και ο φορολογικός ισολογισμός για το έτος 2022 από το ΔΣ του ΕΚΟME. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρός του Παναγιώτης Κουάνης για το προηγούμενο έτος, το θετικό αποτέλεσμα ανήλθε σε 116.120 ευρώ, καθώς «υπήρξαν εγγραφές σε μεταβατικούς λογαριασμούς ύψους 8.067.512,84 ευρώ προερχόμενοι κυρίως από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το cash rebate». Για το cash rebate «είχαν προϋπολογιστεί έσοδα (εκταμιεύσεις) από επιχορήγηση ύψους 59.319.722 ευρώ, ενώ πραγματοποιηθήκαν δαπάνες ύψους 33.131.705 ευρώ». Για τα Film Offices, το 2022, «είχαν προϋπολογιστεί έσοδα από επιχορηγήσεις ύψους 2.000.000 ευρώ και 658.722 ευρώ, προερχόμενα από το ΠΔΕ για τα Film Offices και για συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ αντίστοιχα» και «τελικά πραγματοποιήθηκαν εκταμιεύσεις ποσού 572.396 ευρώ που αφορούν στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, ενώ οι συνολικές δαπάνες του έτους ανήλθαν στο ποσό των 372.287 ευρώ». Για το Αποθετήριο, το 2022 «είχαν προϋπολογιστεί έσοδα από επιχορήγηση ύψους 2.000.000 ευρώ, ενώ δεν πραγματοποιηθήκαν καθόλου εκταμιεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης. Για το πρόγραμμα του Αποθετηρίου πραγματοποιήθηκαν δαπάνες ύψους 870.383 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους ενοικίασης του υποκαταστήματος του ΕΚΟΜΕ επί της Λ. Συγγρού 320, χώρος που ενοικιάστηκε, για τις ανάγκες του οποίου όμως δεν λειτουργεί». Το συνολικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα για το οικονομικό έτος 2022 έχει θετικό πρόσημο και ανέρχεται σε ποσό ύψους 116.120 ευρώ, καθώς τα συνολικά έσοδα ανέρχονται στο ποσό των 37.113.212 ευρώ, ενώ τα έξοδα σε 36.997.092 ευρώ.

Αλλαγή έδρας για το Action 24

Το Μαρούσι θα είναι η νέα έδρα της επιχείρησης Sport TV Ραδιοτηλεοπτική Προβολή ΑΕ, που ελέγχει τον περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό Action 24. Στο ΔΣ του καναλιού, ιδιοκτησίας Δημήτρη Μπάκου, Γιάννη Καϋμενάκη και Αλέξανδρου Εξάρχου, μετέχουν ο Ιωάννης Δρίβας ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και οι Δημήτρης Γρίτσης και Βασίλης Γκρίτζας ως μέλη.

«Το πιο μεγάλο παζάρι» στον Alpha

To Πιο Μεγάλο Παζάρι, το θρυλικό τηλεπαιχνίδι, που έχει προβληθεί σε πάνω από 24 χώρες παγκοσμίως και έχει μοιράσει τεράστια δώρα σε εκατοντάδες τυχερούς συμμετέχοντες, έρχεται στον Alpha. To διασκεδαστικό παιχνίδι που ξεκίνησε από την Αμερική το 1963 και έχει αφήσει ιστορία στην παγκόσμια τηλεόραση, βασίζεται στην τύχη και το ρίσκο των διαγωνιζομένων και χαρίζει αμέτρητες στιγμές χαράς, ενθουσιασμού αλλά και αγωνίας. Οι συμμετέχοντες επιλέγονται ανάμεσα από το κοινό και μέσα από διασκεδαστικές και πρωτότυπες δοκιμασίες, παίζοντας έξυπνα και ρισκάροντας, πρέπει να αποφύγουν το ΖΟΝΓΚκαι να κάνουν το καλύτερο παζάρι που θα τους χαρίσει πλούσια δώρα και δυνατές συγκινήσεις. Το Πιο Μεγάλο Παζάρι είναι έτοιμο να μοιράσει καθημερινά τα περισσότερα, πλουσιότερα και μεγαλύτερα δώρα που έχουν δοθεί ποτέ και έρχεται αποκλειστικά στον Alpha!

Καμπάνιες Dynamic TV Ads από το Open

Τo OPEN σε συνεργασία με την AdWEB υλοποίησαν τις πρώτες καμπάνιες Dynamic TV Ads  με geo-targeting για μεγάλους διαφημιζόμενους. H παραδοσιακή διαφήμιση πέρασε σε νέα εποχή και οι smart TV «χρησιμοποιήθηκαν» από το OPEN και την AdWEB με βάση τη γεωγραφική επιλογή του διαφημιζόμενου. Η πρώτη τηλεοπτική καμπάνια Dynamic TV Ads είναι πλέον γεγονός και ήταν αληθινά δυναμική καθώς προβλήθηκε σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή επιλογής του διαφημιζόμενου, ενώ η τεχνολογία έδινε real-time report αποδοτικότητας τηρώντας όλα τα IAB διεθνή standards. Η τεχνολογία geo-targeting και η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε επιτρέπει πλέον στον διαφημιζόμενο να κάνει πιο σοφές και ακριβείς επιλογές με βάση τη γεωγραφική στόχευση, αλλά και να παρακολουθεί ζωντανά την επίδοση στις «έξυπνες» τηλεοράσεις όπου εμφανίζεται.

Σε κινητικότητα ο ΑΝΤΕΝΝΑ

Σε διαρκή κινητικότητα βρίσκεται ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ. Ο Τζώρτζης Ποφάντης είναι ο άνθρωπος που σχεδιάζει το πρόγραμμα της νέας περιόδου, στο οποίο αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τέσσερις νέες φιλόδοξες παραγωγές, όπως η «Μάγισσα», μαζί με τις νέες παραγωγές χαμηλότερου κόστος, όπως το «Dragons’ Den». Η Χρύσα Μασούρου επιστρέφει εκ νέου στον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ, μετά τις συνεργασίες της με ΕΡΤ, Alpha και Open, αναλαμβάνοντας σύμβουλος Προγράμματος δίπλα στον Γιώργο Λεβέντη, διευθύνοντα σύμβουλο των ΑΝΤΕΝΝΑ TV, Μακεδονία TV, ΑΝΤΕΝΝΑ Studios. Σημειώνεται πως στο παρελθόν ο Γιώργος Λεβέντης είχε διατελέσει μέλος του ΔΣ του Open. Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η αποχώρηση ενός ανώτατου στελέχους από τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ.

Αυτοματοποιημένη τηλεοπτική κάλυψη αγώνων μπάσκετ

Σχέδιο που αφορά την «Επιχορήγηση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης για την υλοποίηση και λειτουργία Συστήματος Αυτοματοποιημένης Τηλεοπτικής Μετάδοσης Αγώνων μέσω Διαδικτύου». Η απόφαση αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» στις 17/5 από τον υπουργό Επικράτειας και είναι προϋπολογισμού 6.123.368 ευρώ. Όπως αναφέρεται, «για τη μετάδοση θα χρησιμοποιηθούν μία ή περισσότερες στατικές κάμερες, ανάλογα με το μέγεθος του γηπέδου, οι οποίες θα λειτουργούν και μεταδίδουν το σήμα με αυτοματοποιημένο τρόπο. Επίσης, θα είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη αναπαράσταση των πληροφοριών που αποτυπώνονται στους ηλεκτρονικούς πίνακες στο εκάστοτε γήπεδο σε γραφικό που θα μεταδίδεται μαζί με την εικόνα και τον ήχο, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μια ολοκληρωμένη εμπειρία θέασης για τους τηλεθεατές. Επιδίωξη είναι να καταστεί προσβάσιμη η εικόνα από αγώνες όλων των κατηγοριών στους φιλάθλους, προπονητές, διαιτητές και κάθε άλλο εμπλεκόμενο».

«Μάχη» Cosmote TV -Nova και ΠΑΕ για τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων

Με τη λήξη του φετινού πρωταθλήματος ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις των δύο συνδρομητικών καναλιών – Cosmote TV και Nova – με τις ομάδες της Super League  για τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων τους. Μεγαλύτερα συμβόλαια διεκδικούν η πρωταθλήτρια και κυπελλούχος ΑΕΚ και ο Παναθηναϊκός, που κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Θα διαπραγματευτούν σκληρά με την Cosmote για την ανανέωση των συμβολαίων τους, έχοντας ανά χείρας ανταγωνιστικές προσφορές από τη Nova. Οι δύο ομάδες είναι αυτές που κράτησαν μέχρι την τελευταία αγωνιστική το ενδιαφέρον των φιλάθλων, ενώ σε όλη τη διάρκεια της σεζόν οι αγώνες τους είχαν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Η συνδρομητική πλατφόρμα του ΟΤΕ είχε σ’ αυτή τη σεζόν τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του Ολυμπιακού, της ΑΕΚ, του Παναθηναϊκού και άλλων πέντε ομάδων της Super League. Ηδη έχει συμφωνήσει με την ΠΑΕ Παναιτωλικός την ανανέωση της συνεργασίας για 1+1 έτος.