Φουντώνουν τα σενάρια ότι ο ιταλικός όμιλος FSI/Trenitalia που εξαγόρασε το 2017 τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και νυν Hellenic Train), είναι έτοιμος να αποχωρήσει από την Ελλάδα και ότι αναζητά αγοραστές.
Αναφέρονται μάλιστα τα ονόματα δυνητικών υποψήφιων αγοραστών, στους οποίους περιλαμβάνονται ευρωπαϊκές εταιρείες σιδηροδρόμων και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Ολοι προσβλέπουν σε ευρωπαϊκά κονδύλια και σε επιδοτήσεις που θα μπορούσαν να λάβουν για περαιτέρω εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και για την εκτέλεση μεταφορικού έργου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Απογευματινή», οι Ιταλοί δεν αντιμετώπισαν με τη δέουσα σοβαρότητα την επένδυση τους στην Ελλάδα: Εστειλαν “δεύτερης κατηγορίας” στελέχη να “κουμαντάρουν” την Hellenic Train, έφεραν δεύτερης διαλογής αμαξοστοιχίες στην Ελλάδα και φρόντισαν να πάρουν πίσω τα λεφτά τους πουλώντας στην ελληνική θυγατρική εξοπλισμό.
Το δυστύχημα στα Τέμπη και η διακοπή των δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη επέφεραν σοβαρό πλήγμα στα οικονομικά της εταιρείας, αφού η γραμμή αυτή είχε τα μεγαλύτερα έσοδα. Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί δραστικά, τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί, η εν γένει εικόνα των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει πληγεί.
Βλέποντας τις δυσκολίες, οι Ιταλοί είναι έτοιμοι να αποχωρήσουν, λένε κυβερνητικές πηγές.