Επιστροφή στο πρόβλημα της ακρίβειας, όπου νέα έρευνα δείχνει έναν στους δύο να μην πηγαίνει διακοπές φέτος ενώ παράλληλα να βάζει «μαχαίρι» και σε βασικές υπηρεσίες λόγω ακρίβειας…
Τρομάζουν οι αλλαγές που παρατηρούνται στις καταναλωτικές συνήθειες και οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Συγκεκριμένα:
Ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές. Ένας στους τρεις θα κάνει αλλά πιο περιορισμένες. Έξι στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ τέσσερις στους δέκα θα είναι μειωμένες άνω του 50%

Market pass
Όσον αφορά το market pass, το οποίο είναι ακόμα εν ισχύ, από την έρευνα προκύπτει ότι ένα ποσοστό κατά 72% ξοδεύει τα ίδια χρήματα με πριν. Το 21% ξοδεύει περισσότερα χρήματα ενώ, μόλις το 8% υποστηρίζει ότι λόγω του ψηφιακού βοηθήματος ξοδεύει λιγότερα.

Αναλυτικότερα, το 75% έναντι 71% τον Ιανουάριο δηλώνει ότι ακύρωσε δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια και άλλα. Το 49% έχει αναβάλλει εργασία συντήρησης και επισκευής. Το 54% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 27% έναντι 24 τον Ιανουάριο έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 32% έναντι 29 τον Ιανουάριο έχει αναβάλλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του. Το 17% υποστηρίζει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του. Το 49% έναντι 40% τον Ιανουάριο δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα επωνυμίας προϊόντος εννοώντας για εξοικονόμηση χρημάτων.
