Πα. Ιούν. 26, 2026

Νόμος του κράτους είναι πλέον ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς το σχετικό νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε από τη Βουλή με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, παρά τις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.

Η σημαντικότερη αλλαγή που εισάγει το νέο πλαίσιο αφορά την κατάργηση του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές και την εφαρμογή του συστήματος της συμπληρωματικής ψήφου, μέσω του οποίου οι εκλογείς θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν και δεύτερη προτίμηση.

Σφοδρή αντιπαράθεση για τον Χάρη Δούκα

Η συζήτηση στη Βουλή διεξήχθη σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους, με κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ να ανταλλάσσουν σκληρές κατηγορίες, με επίκεντρο τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης, εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά του δημάρχου Αθηναίων, δηλώνοντας: «Φαντάζεται τον εαυτό του ως πρωθυπουργό. Δεν δημαρχεύει, αλλά πολιτικολογεί ασύστολα. Είναι ένας απολύτως αποτυχημένος δήμαρχος και η Αθήνα βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση που υπήρξε ποτέ».

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, ο Δημήτρης Μάντζος απάντησε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να καλύψει την πολιτική της ήττα στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023: «Πονάει πολύ αυτό που συνέβη το 2023. Τρία χρόνια μετά, ακόμα δεν το έχετε ξεπεράσει. Η αλλαγή του εκλογικού συστήματος αποτελεί κομματική ανάγκη της ΝΔ για να απαντήσει στις ανατροπές που υπέστη».

Η αντιπαράθεση κλιμακώθηκε περαιτέρω, με τον κ. Καιρίδη να σχολιάζει ότι «στο ΠΑΣΟΚ δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι ο Χάρης Δούκας έχει ήδη απομακρυνθεί πολιτικά από το κόμμα».

Αντάρτικο από βουλευτή της ΝΔ

Αίσθηση προκάλεσε και η πρωτοβουλία του βουλευτή της ΝΔ, Μίλτου Χρυσομάλλη, ο οποίος κατέθεσε τροπολογία αμφισβητώντας τη συνταγματικότητα διάταξης που αφορά τη στάση των ΟΤΑ απέναντι σε πρωτόδικες αποφάσεις για συμβασιούχους εργαζόμενους.

Ωστόσο, η τροπολογία δεν τέθηκε σε ψηφοφορία, καθώς δεν έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο.

Ανδρουλάκης: «Κατάπτυστος ο εκλογικός νόμος»

Σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, χαρακτηρίζοντας τον νέο εκλογικό νόμο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση «κατάπτυστο».

Ο κ. Ανδρουλάκης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλοιώσει τη δημοκρατική βούληση των πολιτών και να ενισχύσει τη συγκέντρωση εξουσιών στο Μέγαρο Μαξίμου. «Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί με μαθηματικές πατέντες και αλγόριθμους που δεν καταλαβαίνει κανείς. Δεσμεύομαι ότι το ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη του ελληνικού λαού, δεν θα επιτρέψει να εφαρμοστεί αυτός ο κατάπτυστος εκλογικός νόμος», τόνισε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, παρουσίασε το δίλημμα των επόμενων εθνικών εκλογών ως σύγκρουση μεταξύ του «επιτελικού κράτους της ΝΔ», το οποίο, όπως είπε, παράγει διαφθορά και αναξιοκρατία, και μιας εναλλακτικής πρότασης που βασίζεται στη δημοκρατική αποκέντρωση και την ενίσχυση των θεσμών.